Aarhus Universitets logo
Forskere fra New Zealand har samlet evidensen for god pædagogik i matematikundervisning. Resultatet er en bred vifte af anbefalinger til lærere.
Et review fra Myndigheten för Skolutveckling i Sverige fremhæver en række negative effekter forbundet med individualisering af skoleundervisning.
Der går sjældent en lige linje fra den bedste evidens til den rigtige politik. Derfor må videnskabelige eksperters arbejde være præget af åbenhed,…
Hvad skal man gøre sig klart, inden man bestiller et systematisk forskningsreview? Tre engelske forskere har set på tilblivelsen af ti reviews og…
Første systematiske review fra clearinghouse ser på test i folkeskolen og den pædagogiske anvendelse af testresultaterne.
Center for Ungdomsforskning inviterer medlemmer af foreningen CeFU til konference.
Evidensbaseret praksis er et nyt begreb både inden for uddannelse og socialarbejde. Ed Mullen er en af pioneerne i udforskningen af evidensbaseret…
Selv om mængden af pædagogisk forskning er mere omfattende end nogensinde, er det fortsat umuligt at finde svar på selv simple spørgsmål. Daglig leder…
Evidens nyder stor opmærksomhed i disse år. Med den megen opmærksomhed følger også myter og misforståelser. Denne artikel ser på fem myter om evidens.
Clearinghouse blev lanceret marts 2006 ved en konference på Danmarks Pædagogiske Universitet. Universitetsmagasinet Asterisk dækkede konferencen.
Side 755 af 826