Aarhus Universitets logo
Skolen og pædagogikken spiller en vigtig rolle for bæredygtig udvikling, men opgaven rækker videre end til at lære eleverne at spare på vandet og tage…
I en ny bog Viden om uddannelse kritiserer forfatterne forestillingen om al videns direkte anvendelighed i praksis. I stedet for et ensidigt krav om…
For at skabe inklusion må vi holde op med at klassificere på baggrund af fysiske og mentale karakteristika og i stedet klassificere på baggrund af…
Alle skal med i fællesskabet. Ingen skal holdes udenfor. Det står der i regeringens socialpolitiske handlingsplan. Men er det en ret eller en pligt at…
Rummelighed er pædagogikkens herskende mantra, men i praksis sker der en stadig større udskilning af de anderledes. ?Jo flere man udskiller, jo mere…
Mobberne og deres ofre løber med opmærksomheden. Men tilskuernes stiltiende accept er en afgørende forudsætning for, at mobning overhovedet opstår.…
Normalfordelingen er den vigtigste af alle sandsynlighedsfordelinger. Flere forskere stiller nu spørgsmålstegn ved brugen af denne statistiske model,…
"Vi inkluderer endeløst. Alle og enhver inkluderer til en grad, hvor det bliver vanskeligt at øjne forskellen til 'udvikling'. Vi skulle ligefrem leve…
Børn af udviklingshæmmede mødre har vanskelige vilkår i barndommen. Alligevel klarer de sig rimelig godt som unge voksne.
Ansøgningsfrist: 15. juni 2007
Side 755 af 829