Aarhus Universitets logo
Vi stempler det stigende antal ufaglærte unge som ‘dumme’, mens samfundet får prædikatet ’vidensamfund’. Men det nytter ikke at pege fingre ad de…
Elementer fra den positive psykologi kan med fordel anvendes til at øge elevernes læring i skolen. Det mener Frans Ørsted Andersen, der er aktuel med…
Kan evidens gå hånd i hånd med innovation? Ja mener engelske Futurelab, der har specialiseret sig i at udvikle kreative og innovative tilgange til…
Førskolen som læringsarena har svære vilkår, blandt andet fordi pædagogerne har fået mere administrationsarbejde. Det viser et af de omtalte…
Hvorfor blev løftet i grundlovens § 66, om at folkekirkens forfatning ordnes ved lov, aldrig indfriet? Lyt til tre foredrag om forsøgene i det 19. og…
Hvordan skal vi anvende kvalitativ og kvantitativ forskning, når vi skal finde ud af, hvad der virker? Det undersøger ph.d studerende Rikke Eline…
DPU, Aarhus Universitet og University College Syddanmark har indgået et strategisk partnerskab, der skal fremme læring om sundhed på skoler, i…
Mandag den 9. maj 2011, kl. 14-17, afholder Selskab for Kirkeret forårsmøde på Københavns Universitet. Emnet for forårsmødet er forsøgene i det 19. og…
Lektor i nordisk litteratur, Dan Ringgard, har modtaget Georg Brandes-prisen for rejsebogen og essay-samlingen ”Stedssans”.
Side 635 af 838