Aarhus Universitets logo
En forskergruppe har fået en EU-pris for et projekt, hvor erhvervsvejledning til kortuddannede er flyttet ud på arbejdspladserne. Peter Plant fra DPU…
Selv om velfærdssamfundet kæmper for at få alle med, vokser risikoen for at børn bliver hægtet af allerede i daginstitutionen. Et stort…
Debatspil udfordrer undervisningens hierarkiske samtalenormer ved at aktivere en bred vifte af elevtyper og sætte faglige problemstillinger i spil,…
Vi lever i et vidensamfund og i et demokratisk samfund, men det er ikke godt nok. Ifølge lektor Anne-Marie Eggert Olsen ville livet være mindre…
Stadig flere universitetsstuderende lader sig friste af den eksplosive mængde af viden på internettet og kopierer andres værker, når de skriver…
Viden er ikke længere en ensrettet vej fra lærer til elev. I dag er læreren nemlig ikke altid den, der ved bedst. I fremtiden skal lærere drage nytte…
Hvilken viden er bedst ? videnskabelig viden, anvendt viden eller noget helt tredje? Den tyske professor Dietrich Benner fra Humboldt Universitet…
Der måles for tiden; jeg måles, altså er jeg - eller jeg er det, der måles. Spørgsmålet er ikke så meget, med hvilke alen der måles mere, men at…
Fra og med 1. juni 2007 er DPU en del af Aarhus Universitet. DPU er nu en forkortelse for Danmarks Pædagogiske Universitetsskole ved Aarhus…
Oplægsholder: Lisser Rye Ejersbo, ph. d. studerende, Learning Lab Denmark
Side 744 af 826