Aarhus Universitets logo
Open lecture by professor Thomas M. Achenbach & professor Leslie A. Rescorla
Børn, der allerede i børnehaveklassen har leget med sproget, bliver bedre til at læse. Det viser nye analyser af, hvad der virker og ikke virker i…
Det kritiske blik på forudsætninger for de positioner, der indtages i genstandsfeltet og i konstruktuionen af genstandsfeltet.
Det er ikke nok at sætte timetallet op i skolen. Forsøg med heldagsskoler i Vollsmose giver gode resultater, men der skal fokuseres mere på indholdet…
Aarhus Universitet sætter yderligere fokus på den pædagogiske forskning koblet til det filosofiske område. Professor, dr.phil. Lars-Henrik Schmidt er…
Jeppe Bundsgaard stiller spørgsmålet: "Hvorledes anvende en meget innovativ platform til computer supported collabroativ learning til forskning?" og…
Ny bog belyser moderniseringen af mellemlange uddannelser i Danmark og dens tætte sammenknytning med globale og især europæiske forhold.
Frederik Strenfeldt Dr. phil. afhandling "Diagrammatology: An investigation on the Borderlines of Phenomenology, Ontology ans Semiotics" er nu…
The Danish School of Education co-organizes a conference on Lifelong Learning to be held in November 2007 in Malaysia. A call for papers is out now.
Opgaverne omfatter bl.a. deltagelse i udvikling og analyser i team om forskningsprojekter vedr. "Social innovation, institutionel læring og…
Side 739 af 826